Selecteer een pagina

Hoi ,

Wat leuk dat je meedoet en besloten hebt om MicroBewegingen aan je levensstijl toe te voegen! In het begin zal het nog even wennen zijn, maar geloof mij: dit wordt steeds makkelijker en bovendien ook nog eens heel leuk!

Om jezelf een nieuwe gewoonte aan te leren is de periode van 21 dagen namelijk het meest effectief. Ik maak bij deze challenge gebruik van activiteiten en rituelen die dagelijks terugkomen in jouw leven. Hierbij heb ik voor jou Microbewegingen geselecteerd in volgorde van en behorend bij die activiteiten of dat ritueel zoals je die gedurende een dag ervaart. Op deze manier zorgt het voor een extra goed anker in jouw geheugen en je microbeweegt zo op een logische manier jouw hele dag door.

Iedere dag komt er dan ook een MicroBeweging bij. Na 21 dagen heb je  21 Microbewegingen in je dag verwerkt waarmee je jouw lichaam versterkt, waardoor je meer energie verbruikt en het nog vanzelfsprekend gaat vinden ook. Het allermooiste blijft dat het je geen extra tijd kost! Ik laat je zelfs zien dat alle 21 oefeningen bij elkaar slechts 15 minuten per dag in beslag nemen, verspreidt over de hele dag. Dat is voor iedereen haalbaar toch? Voor je het door hebt, voeg je hiermee 105 minuten ofwel één uur en drie kwartier bewegingstijd toe aan je week, fantastisch toch!

Uiteraard bouwen we alle MicroBewegingen rustig op en kun je waar gewenst de oefeningen zelf vervangen, verzwaren of verlichten.

Dus….ben je er klaar voor?

Je kunt je hier gratis aanmelden en ontvangt dan 21 dagen elke dag een e-mail!

 

Dan start vanaf morgen jouw 21 dagen MicroBewegingen Challenge! Ik geef je nu alvast de oefening voor morgen.

 

Dag 1 Wakker worden

Dag 1 – Wakker worden

De eerste MicroBeweging in deze challenge lijkt een simpele, maar is zeer effectief. Activeer direct je lichaam met de volgende MicroBeweging:

  • Zit rechtop in bed, adem rustig in door je neus en uit door je mond
  • Strek je armen voor je lichaam en houd daarbij je handen vast
  • Strek daarna je armen boven je hoofd en maak je helemaal lang
  • Pak met je rechterhand je linkerarm achterlangs en trek naar rechts

Herhaal deze MicroBeweging met je andere arm en sta energiek op!

Tijd: 30 seconden

Veel plezier met het maken van MicroBewegingen!

Met natuurlijk een groet,

Eva van Zeeland