Selecteer een pagina

Hoi ,

Groene groenten is je beste wapen tegen verzuring. Hoe donkerder de kleur groen, hoe meer bladgroen. De opruimer van verzuring in je weefsels, darmen en bloed. Kijk naar wat langlevende dieren eten en je zult keer op keer zien dat ze hun voeding uit bladgroen halen.

De natuurlijke multivitamine die zorgt voor een vloed aan goed opneembare voedingsstoffen. Absoluter toppers zijn algen (chlorlla/spirulina), tarwegraspoeder, gerstegraspoeder, heermoes, brandnetel gevolgd voor “gewone” groene producten zoals boerenkool, andijvie, broccoli, spinazie, komkommer, bleekselderij, Chinese kool.

Hoe donkerder groen hoe meer magnesium

Dit mineraal is cruciaal voor je lichaam en het anti-stress mineraal bij uitstek. Zuivel bevat voornamelijk calcium en amper magnesium dus hele osteoporose preventie verhaal is propaganda. Calcium zorgt ook voor spanning in spieren terwijl magnesium ontspant. Bij gewrichtsklachten dus beter veel groente eten dan zuivelproducten. Een andere goede bron van magnesium zijn noten en pure chocolade (minimaal 70% cacao of liefst hoger).
Ontdek de symptomen van magnesium te kort >>>

Recepten met groente;

  • Ontbijt – Cracker met Linzen, Avocado & Biet
  • Lunch – Pastinaak Soep
  • Diner – Bloemkool Pizza met Courgette

Je kunt de recepten vinden in het speciale Groente Challenge e-book.

10 Simpele en Smakelijke Tips

Tijdens de Groente Challenge dagen we je uit om elke dag meer groente te eten en wel 3 x per dag. In het begin zal dat even wennen zijn en soms ook best lastig. Graag geef ik je daarom vandaag 10 tips om op een simpele Ên bovendien smakelijke manier meer groente te eten.

Ik ben benieuwd of jij nog aanvullende tips hebt om smakelijk meer groente te kunnen eten.

Groente Challenge