Selecteer een pagina

Hoi ,

Gisteren vertelde we je al dat er niets mis is met suikers, zolang je ze maar uit fruit en groenten haalt. Vandaag leer je wat fruit allemaal voor je lichaam kan doen!

Ons lichaam is er van oorsprong op ingesteld om vooral rauwe groenten en fruit te verteren. Dat gebeurt dan ook een stuk sneller dan bijvoorbeeld vlees; waar het soms uren kan duren om een stuk vlees te verteren, doet je lichaam slechts 20 minuten over het verteren van een stuk fruit. Bovendien levert fruit weinig calorieën en veel voedingsstoffen. Daarnaast zijn er bepaalde fruitsoorten die nog meer voordelen kunnen bieden. Ananas bijvoorbeeld, heeft een extra gunstige werking op de spijsvertering doordat het rijk is aan het enzym bromelaïne. En de vochtafdrijvende werking van citroen heb je op de eerste dag van de Natural Detox Week al kunnen lezen.

De reinigende werking van fruit

De reinigende werking van fruitFruit heeft dus een reinigende werking, verteert snel, vermindert je hongergevoel en is ook nog eens super gezond. Het ideale tussendoortje dus, zeker tijdens een detox! Maar ook als ontbijt is fruit geweldig. En dan niet 1 appel of banaan, of een klein schaaltje gemengd fruit. Maar verwen jezelf met een flinke fruitsalade van een hele meloen (of verschillende soorten), mango, kiwi’s, appel, etc… Wat jij lekker vindt en zoveel als je wilt! Krijg je het niet op, dan bewaar je de rest voor de lunch of tussendoor. Geniet van lekker veel fruit en ondervind zelf al na enkele dagen de voordelen als meer energie, geen opgeblazen gevoel, een snellere stoelgang en misschien zelfs extra gewichtsverlies.

Het beste voor zowel jezelf als voor het milieu is om seizoensproducten te kopen van biologische teelt, als het gaat om groenten en fruit. Het heeft dan niet heel de wereld overgevlogen om bij jou in de keuken te belanden en heeft zo min mogelijk bewerking ondergaan.

Gezonde ijsjes om bij weg te smelten

Detox tip van de dagFruit zit boordevol vezels, vitaminen en mineralen, die ons weer de benodigde energie geven om je sterk en vitaal te voelen. Deze gezonde ijsjes zijn dan ook een ideaal tussendoortje voor je kids en natuurlijk jezelf op warme zomerse dagen!

De ijsjes bestaan puur uit natuurlijke ingrediënten. Geen geraffineerde suikers in deze ijsjes dus, maar enkel en alleen gezoet met eigen fruitsuikers. Tip: Maak de ijsjes samen met je kind of kinderen en geef ze de ruimte voor hun eigen creatieve invulling.

Bekijk het recept voor oergezonde ijsjes >>>

Fruitsalade met yoghurtdressing

Al je veel fruit wilt eten, lijkt het misschien gemakkelijk om er sapjes van te maken. Echter vers fruit bevat over het algemeen meer voedingsstoffen dan geperst fruit. Wissels sapjes daarom af met ‘heel’ fruit. Deze fruitsalade is een heerlijk lunchgerecht!

Je kunt het recept van voor de fruitsalade hier downloaden >>>

Fijne dag vandaag!

Veel liefs en natuurlijk een groet,

Eva van Zeeland

PS Kijk ook even online voor het Detox artikel van de dag!