Selecteer een pagina

Hoi ,

Gluten zitten in zo veel producten dat het af en toe echt wel even zoeken is wat je nou kunt eten. Natuurlijk kunnen groente, fruit, aardappels en vlees allemaal. Als je deze zo natuurlijk mogelijk eet, weet je in ieder geval zeker dat er geen gluten in zitten. Maar hoe doe je dat als je een dagje weg gaat, wat kun je makkelijk meenemen en wat vinden je vrienden en je gezin ook lekker?

Steeds meer mensen ondervinden de vele gezondheidsvoordelen van eten zonder gluten. Met het gevolg dat er steeds meer lekkere recepten en producten zijn. Vandaag geven je lekkere tips voor een glutenvrij ontbijt, lunch of diner, en voor lekkere tussendoortjes. Zo houd je het eten zonder gluten gemakkelijk vol!

Tips voor een glutenvrij ontbijt, lunch & diner!

Bekijk alle glutenvrije tips!Hieronder een aantal lekkere glutenvrije lunchtips. Kijk voor de lunch ook eens bij de diner tips. Van veel dingen kun je overigens ook dubbele porties maken en de volgende dag (koud) opeten.

  • Geitenyoghurt met walnoten en moerbeien.
  • Rijstwafels met alles wat je lekker vind. Avocado met kaas en ei, cashewnotenpasta (of pindakaas) met komkommer, tonijn met tomaat en sla, etc.
  • Overnight oats, lekker met een banaantje en wat noten!
  • Bij sommige bakkers kun je glutenvrij brood krijgen. Let er wel op dat er geen andere (slechte) toevoegingen in zitten! Het is vrij droog, maar als je het roostert en lekker belegt kom je een heel eind.
  • Salade, groente/fruit-shakes en dergelijken kunnen natuurlijk altijd. Lekker én gezond!

Bekijk de tips voor een glutenvrij ontbijt en diner in het artikel van vandaag >>>

Kookvideo: Gevulde Paprika met Quinoa Salade

Samen met Lisette Rovers maak ik in haar Kookstudio heerlijke gevulde paprika’s met quinoa salade en geitenkaas. Zo heerlijk kan glutenvrij lunchen of dineren zijn! Bekijk hier de kookvideo.

Het recept voor het maken van de Gevulde Paprika’s met Quinoa Salade kun je hier downloaden >>>